Under redaksjonens besøk på Everett og fabrikken til Boeing hvor 747, 777, 767 og 787 produseres, ble også Norwegians andre Boeing 787-9 observert på produksjonslinjen.

Flyet som får Ole Bull på halen er nå i følge Boeings talsmenn inne i den tredje siste etappen av produksjonen.

787-9 flyet er det andre av totalt 19 som selskapet har på ordre.  Dette blir også det andre av fire slike fly som leveres i løpet av dette året. Flyet som nå står på produksjonslinjen er ventet å bli levert til Norwegian Long Haul rundt 7. april i år.

Ingen flere 787-8

Norwegian har valgt å kjøre løpet ut for Boeing 787-9 og i følge Bjørn Kjos vil selskapet ikke ta inn flere Boeing 787-8 i flåten.

Da Hangar.no snakket med Kjos under besøket i Seattle ble det bekreftet at selskapet ser større muligheter for bruk av 787-9 i fremtiden, men også at 787-8 har sin plass til sine ruter.

Hos Boeing går produksjonen av 787 Dreamlinere for fullt, inne i fabrikklokalene på Everett står fly snart klare for leveranse til Ethiad, Norwegian og KLM. Flyet til Ethiad gjennomgår siste justeringer før den skal ut av produksjonshallen, mens flyet til KLM fortsatt står i tre deler og må monteres sammen først.

Det er også en Boeing 787 under produksjon for British Airways inne i produksjonshallen.

På utsiden av hangaren på Everett befinner det seg nå to Boeing 787 Dreamlinere med kurs for British Airways, en til United Airlines, en Dreamliner til for Ethiad, en ikke navngitt maskin og en til ANA.