Emirates har nok en gang blitt plassert øverst på listen over verdens mest verdifulle flyselskap, ifølge den nye rapporten 2016 Brand Finance Global 500. Flyselskapets verdi har vokst utrolige 17 prosent i løpet av det siste året, og klatrer til 171. plass på listen over verdens mest verdifulle merkevarer uansett sjanger.

Emirates beholder også sin posisjon som Midtøstens mest verdifulle merkevare, og selskapets verdi har mer enn doblet seg siden 2009, da flyselskapet for første gang var å se på rapporten.

– Vi har et stort fokus på å bygge opp og styrke merkevaren Emirates gjennom alt vi gjør. Ikke bare har vi unike markedsføringstiltak og sponsoravtaler, men vi prøver å differensiere selve kjernevirksomheten: Kvaliteten på produktene vi tilbyr, på servicen vi gir og gjennom teknologiske satsningsområder som kommer passasjerene til gode, forteller Grue.

Flyr til 150 destinasjoner
Som et relativt ungt flyselskap fylte Emirates 30 år i fjor, et år som for øvrig var preget av sterk vekst, nye fly og nye destinasjoner. I løpet av fjoråret bikket selskapet 150 ulike destinasjoner, fikk 26 nye fly og beholdt sin posisjon som verdens største tilbyder av flyene Boeing 777 og gigantflyet Airbus A380.

Grue levner lite til tilfeldighetene når han skal finne årsaken til den sterke veksten det siste året:

– Vi jobber knallhardt for å identifisere, finne og møte behovene til en svært mangfoldig kundegruppe verden over, og vi føler at dette er en bekreftelse på at vi har riktig metode for å skape tilfredse kunder, selv om deres ønsker konstant vil utvikle og endre seg. Rapporten viser at Emirates er mer populær enn noen gang, og vi scorer høyt på alt fra kjennskap, preferanse, tilfredshet og anbefalinger, kommenterer Grue.

Hvis Emirates fortsetter å vokse slik de har gjort de siste årene, vil de være det første selskapet fra Midtøsten på rapportens topp 100-liste i år 2020.

Satser stort på underholdning og bagasje
Underholdningssystemet til Emirates, ice, har av Skytrax blitt kåret til verdens beste i 11 år på rad. De aller nyeste flyene til selskapet kommer med en oppgradert versjon av det prisbelønnede underholdningssystemet, som blant annet kan tilby markedets største seteskjermer på First Class og Economy Class.

Selskapet har et sjenerøst bagasjetilbud på 30 kilo inkludert i billetten. Dersom du flyr Business Class får du 40 kilo med deg, mens First Class-reisende får 50 kilo inkludert i prislappen. For Business- og First Class-passasjerer inngår også en sjåførtjeneste (Chauffeur Drive Service) som kjører deg til og fra flyplassen til både avreisested og destinasjon du reiser til.

 

Ingen flere artikler