Finnair har introdusert et nytt system som gjør at de kabinansatte får en SMS like etter landing med hvordan servicen ombord ble opplevd av passasjerene.

Under flyturen med selskapets nye Airbus A350XWB, får de reisende beskjed om å gi karakter på servicen ombord, og i det flyet lander g har stanset opp mottar kabinbesetningen den totale summen med en plassering fra en til ti.

Det er på flyvninger mellom Helsinki og Paris, Tokyo, Shanghai og London at passasjerene får mulighet til å si sin mening.

Systemet har allerede vært i bruk hos Lufthansa og Emirates en god stund og gir de ansatte en lar melding på om passasjerene var fornøyde med flyturen og den servicen de fikk ombord.

Som sine konkurrenter har Finnair også ansatt egne supervisors for de kabinansatte,  de fungerer som en hjelpende hånd ombord på flyene og tar hånd om ønsker og utfordringer passasjerer måtte ha.

På den måten kan servicen fortsette uavbrutt uten at de kabinansatte må bruke mye tid på å assistere passasjer som har behov for hjelp, melder Reuters.

Ingen flere artikler