Widerøe lanserte i dag nye uniformer og en oppusset profil for selskapet.

Nå blir de nye uniformene lansert, og alle ansatte kan nå pryde seg med det nye designet. De nye uniformene er blå, og i detaljer i slips og tørkle kan du se de spisse fjelltindene som stikker opp, skriver selskapet på sine egne nettsider.

Ansatte både i flyene og på bakken skal kles opp i nye uniformer.

Foto: Widerøe

Den grønne fargen har vært med Widerøe helt fra første stund, men faktisk var det tilfeldig at flyselskapets profilfarge ble grønn. 

Da Viggo Widerøe i 1934 skulle kjøpe sitt første fly, ønsket han egentlig å kjøpe et fly med en annen farge. Men da han kom frem til salgsstedet, viste det seg at det kun var grønne fly tilgjengelig. Siden den gang har grønt vært Widerøes farge.

-Selv om det var tilfeldig, omfavnet selskapet fargen, og den har blitt hjertet vårt. Grønnfargen som vi kjenner fra norske enger og grønne skoger, står for det ekte, ærlige og naturlige – kvaliteter vi føler passer oss godt, forteller Katrine Nordahl Hanssen i Widerøe til egne nettsider.

Widerøe har valgt å fokusere mer på de grønne fjelltoppene, nå brattere og spissere enn frem til nå. I følge flyselskapet skal det nye designet minner således mer om det vestlandske og nord-norske landskapet.

Profilen til Widerøe på alt mulig i selskapet