Flyselskapet SAS har måtte sette i gang en rekke strakstiltak som innebærer å designe selskapets nettsider på nytt.

Skjermdump SAS

Siden lanseringen av de nye nettsidene til selskapet i desember 2016 har SAS mottatt en stor andel av klager fra sine kunder. Selskapet har brukt syv måneder på å innse at nettsidene førte til frustrasjon og irritasjon hos reisende som skulle bestille flybillett eller bare sjekke seg inn på en reise.

I følge nettstedet Check-in skal SAS nå ha valgt å redesigne nettsidene. I mellomtiden er de gamle sidene aktivert på nytt slik at kundene nå kan velge å bruke disse frem til nye nettsider er på plass. For norske kunder er det nå http://classic.sas.no/ som er inngangen til de gamle nettsidene.

Facebooksidene til SAS har siden januar i år blitt fylt opp med kunder som klager på at det nærmest har vært umulig å gjennomføre bestillinger av flybilletter på de nye nettsidene. Nå håper selskapet selv at en redesignet utgaven skal bli møtt mer positivt når disse blir lansert etter sommeren.