I august måned kunne det tyske konsernet Lufthansa fikk med sine flyselskap 14 millioner passasjerer totalt. Størst var veksten hos Swiss og Zurich som hadde en økning på syv prosent i forhold til samme måned i 2018.

Totalt var økning samlet på 2,9 prosent sammenlignet med året før. De tilgjengelige setekilometerene var opp 1,8 prosent fra året før, samtidig økte salget med 2,7 prosent.

I tillegg sammenlignet med august 2018, økte kabinfaktoren med 0,8 prosent til 87,2 prosent.
Fraktkapasiteten til selskapene økte med 8,9 prosent fra år til år, mens lastesalget økte med 1,5 prosent på inntektsbasis.

Som et resultat viste fyllingsfaktoren en tilsvarende reduksjon, og falt med 4,2 prosentpoeng til 58,8 prosent.

Lavkostselskapet Eurowings som nå inkluderer også Brussels Airlines, hadde 3,9 millioner passasjerer forrige måned. 3,6 millioner av disse fløy på kortdistanser i Europa. 309.000 passasjerer ble fraktet på langdistanseflyvninger.