Foto: Air Leap

Air Leap har den siste tiden lansert flere svenske destinasjoner i sitt rutenett, det skriver selskapet i flere pressemeldinger. Stockholm Bromma har blitt nytt utgangspunkt for flere ruter hos selskapet, i tillegg til Arlanda, som selskapet har som sin base. I slutten av april kunngjorde selskapet at de begynner og fly mellom Visby på Gotland og begge storflyplassene i Stockholm, Bromma og Arlanda fra 25. mai. Flere svenske byer kommer også nå til å få besøk av selskapets Saab-, og ATR-maskiner i tiden fremover.

Halmstad
Den 22. juni starter flyvningene fra Bromma til Halmstad sør i Sverige. Saab 340 med plass til 33 passasjerer skal benyttes på ruten til å begynne med, og Air Leap melder at de står klare med ATR 72 med plass til rundt 70 passasjerer når trafikken kommer tilbake til normalen igjen. Ruten skal flys med en tur-retur morgen og ettermiddag, mandag til fredag – samt en ekstra avgang til Bromma fredag ettermiddag med retur søndag.

Tre nye destinasjoner fra Bromma
Air Leap kunngjorde i midten av juni at Malmö, Göteborg og Ängelholm knyttes sammen med Stockholm Bromma med nye ruter som selskapet begynner å fly fra 10. august. På disse rutene ønsker selskapet å benytte Saab 2000 med plass til 50 passasjerer. Saab 2000 benyttes for tiden på ruten Oslo-Røros-Ørland. På de tre nylanserte svenske rutene fra Bromma blir det en tur-retur på morgen samt en tur-retur på ettermiddag/kveld til å begynne med fra mandag til fredag, samt søndag.

Gotland
Nylig kunngjorde også selskapet at de fra 2. juli skal fly mellom Visby på Gotland og Göteborg. Denne ruten vil også til å begynne med flys med Saab 340 med en tur-retur fredag og søndag, med mulig økning til det større ATR 72 ved behov.

Munnbind
Air Leap har nå, i likhet med Widerøe, SAS og Norwegian, gjort det påbudt å bruke munnbind på flyvninger i Norge fra 9. juni. Det opplyser selskapet på sine nettsider.

Hangar.no skal snart ut og fly med Air Leap – reportasje kommer, følg med!

Steffen har skrevet for Hangar.no siden juli 2017, og dekker saker som omhandler utvikling av flyselskaper og flyruter, både i Norge og internasjonalt, men også statistikk, trafikkinformasjon og hendelser i luftfarten generelt.