Flyselskapet Widerøe fløy 304.995 passasjerer i august, noe som er i overkant av åtte prosent flere reisende enn i samme måned i 2023. Kabinfaktoren ble på 76,5 prosent som riktignok er opp med fire prosent fra i fjor, men fortsatt lavt.
– Salget av flybilletter i august har vært god og den nylig avsluttede salgskampanjen endte som én av de beste i selskapets historie. Vi har solgt 32 prosent flere billetter i perioden fremover sammenlignet med tilsvarende periode i 2023. Salget av flybilletter på anbudsrutene er opp med 48 prosent og på kommersielle ruter en økning på 24 prosent skriver selskapet i en pressemelding.
Flyselskapet hadde en kapasitet (ASK) på 194 millioner setekilometer i august, noe som er ned to prosent. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var 148 millioner setekilometer, en økning på tre prosent.
92,7 prosent av selskapets fly fløy på rutetid, noe som er en oppgang på 2,1 prosent i forhold til i 2023. 97,3 prosent av det planlagte flyprogrammet ble gjennomført som er på nivået fra året før.