Aviareps skal representere Visit Malta lokalt i Norge, Sverige, Danmark og Finland de neste tre årene.
Aviareps vil promotere Malta med mål om å øke reisevolumet fra de nordiske landene gjennom med fokus på bærekraft og en miks av PR, markedsføring og digital markedsføring. Det nordiske teamet til Aviareps skal nå sørge for at Malta blir kjent som en helårsdestinasjon for ferie- og forretningsreiser, enten det er for møter, gruppereiser, konferanser, utstillinger, par, familier og single som søker unike og autentiske opplevelser.
-Turisttraffiken til Malta har økt kraftig etter pandemien og 2023 ser ut til å bli et positivt år. Øyene Malta og Gozo er helårsdestinasjoner med en rekke genuine og autentiske opplevelser og aktiviteter for turister. De maltesiske øyene er kjent for å være solsikre med mange soltimer, rent hav, vakre verdensarv-lokasjoner, lokale festivaler og arrangementer, nydelig mat og ikke minst maltesisk gjestfrihet. MTA ser frem mot samarbeidet med Aviareps som reisedestinasjonsrepresentant for Malta i Norden. Vi håper samarbeidet bidrar til interessante og kreative markedsaktiviteter som styrker Visit Malta som merkevare og at vi kan gjøre oss mer attraktive for ferie- og forretningsreiser fra Norden, sier Carlo Micallef, Assisterende CEO & Markedssjef for Malta Tourism Authority (MTA).
Antallet besøkende fra Norden i 2022 var over 76.000 noe som er 62% av trafikken Malta hadde i 2019, før pandemien inntraff. Veksten fra 2021 var på nesten 150%.
-Vi er glade og stolte over å starte dette samarbeidet med Malta, denne juvelen av destinasjoner i Europa og middelhavsområdet. Våre lokale team i Norden vil kunne ta Malta inn i de lokale markedene. Vi anbefaler også alle organisasjoner og individer med reiselivsinteresser på Malta til å ta kontakt med oss, slik at vi sammen kan styrke Malta som reisemål i Norden, sier Tapani Kauhanen, General Manager for Aviareps i Norden.