Den amerikanske flyprodusenten Boeing forbereder seg nå på å få tilbakelevert de aller første og tidligste Boeing 787 Dreamlinere. Det er selskap som ANA – All Nippon Airways som nærmer seg enden på leasingtiden for sine første Boeing 787, levert i oktober 2011.
Neste år er det ti år i drift, og leasingperioden for de første flyene er over. ANA var lanseringskunde for flytypen og tok derfor først i bruk Dreamlinere av alle kundene til Boeing. Både Japan Air Lines og ANA har nær 60 fly på leasing, mange av flyene gjennom leasingavtaler direkte med Boeing.
Under Singapore Air Show denne uken har Boeing luftet tankene produsenten gjør seg om bruktmarkedet for 787.
I følge produsenten er listen over flyselskap som ønsker seg brukte Dreamlinere, en liste som stadig blir lengre. For BGS som er et Boeing-selskap vil det være fullt mulig å finne nye kunder raskt til å ta over brukte Dreamlinere ble det kommunisert under flydagene i Singapore.
Nå tilbyr også Boeing en full pakke på å bygge om, endre og rekonfigurere kabinen på et Boeing 787, når flyet leveres tilbake fra en kunde, og skal videre til neste.
Boeing får det første flyet levert i retur innen ett år, og så fortsetter det etter det å strømme inn med fly som skal tilbake fra leietaker.