Foto: Hans Olav Nyborg

Boeingfabrikken melder at de i dag har besluttet seg for å gjøre en rekke små endringer på designet av den nye Boeing 737-MAX.

Dette er endringene Boeing har annonsert i dag:

  • Aft body aerodynamic improvements: The tail cone will be extended and the section above the elevator thickened to improve steadiness of air flow. This eliminates the need for vortex generators on the tail. These improvements will result in less drag, giving the airplane better performance.
  • Engine installation: The new CFM International LEAP-1B engines will be integrated with the wing similar to the aerodynamic lines of the 787 Dreamliner engine with its wing. A new pylon and strut, along with an 8-inch nose gear extension, will maintain similar ground clearance to today’s 737 while accommodating the larger engine fan. The nose gear door design is altered to fit with this revision.
  • Flight control and system updates: The flight controls will include fly-by-wire spoilers, which will save weight by replacing a mechanical system. The MAX also will feature an electronic bleed air system, allowing for increased optimization of the cabin pressurization and ice protection systems, resulting in better fuel burn.

Andre endringer er relatert til understellet som er blitt forsterket fra det opprinnelige designet, det er også gjort endringer på vingene og selve flykroppen for å tilpasse de nye og større motorene.

Flyprodusenten melder også at de jobber med en videreutvikling av vingetuppene for Boeing 737 (winglets) og skal teste en rekke nye design for disse i vindtunneler i månedene som kommer.

Boeing har 1000 ordre for den nye Boeing 737 MAX til 16 kunder verden over.

 

 

ANNONSE
Forrige artikkelPeoplExpress står opp fra de døde
Neste artikkelVideo: Russere raser over video av fly med is på vingene