Flyselskapet Norwegian fikk en økning på rundt 300.000 passasjerer i juli måned sammenlignet med juni. Totalt fløy selskapet 2.206.424 reisende.
I følge en pressemelding fra selskapet var fyllingsgraden var på 94,5 prosent. Kapasiteten (ASK) var 3 322 millioner setekilometer, mens faktisk passasjertrafikk (RPK) var 3 139 millioner setekilometer, en økning på 27 prosent fra juni. Punktligheten, som er et mål på antall avganger som skjer innen 15 minutter etter ordinær tid, var i juli 62,2 prosent. Likevel landet 93 prosent av alle flyvninger til oppsatt tid eller inntil én time senere. I juli hadde Norwegian i gjennomsnitt 70 fly i drift, og 99,7 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført.
– Dette har vært en god sommer for Norwegian. Vi hadde den høyeste fyllingsgraden på mange år i juli, og vi gjennomførte tett på samtlige flyvninger til tross for mange og store utfordringer for flytrafikken i Europa. Jeg er mektig imponert over mine kolleger og deres engasjement for kundene. Det har vært helt avgjørende for at vi har kunnet levere så gode resultater i sommer, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.