Foto: Sebastian E. Burmo

Første kvartal 2022 var preget av den siste bølgen av covid-19 pandemien og krigen i Ukraina, som begge påvirket etterspørselen etter flyreiser betydelig i perioden. Selv om markedsforholdene var utfordrende, fortsatte Flyr den planlagte utviklingen av selskapet som et effektivt og fleksibelt lavprisselskap, med sterke utsikter inn i sommersesongen.

Ved inngangen til 2022 var alle administrative og organisatoriske funksjoner på plass. For å tilpasse seg ustabile markedsforhold har Flyr raskt tilpasset produksjon og rutetilbud, noe som beviser organisasjonens iboende fleksibilitet. Det fullt integrerte bookingsystemet holder løftene, og selskapets merkenavn blir stadig bedre kjent.  Fordelsprogrammet Flyr+, som ble lansert i mars 2022, er svært godt mottatt og har allerede passert 130 000 medlemmer.

– Flyr utvikler seg etter planen. Med over en million solgte billetter kan vi trygt si at vårt produkt har blitt godt mottatt i markedet, og vi er veldig glade for den positive utviklingen etter en lang periode sterkt preget av pandemien. Vi er nå forberedt for sommersesongen. Vi tilbyr 44 ruter til 38 reisemål og tidlige bestillinger indikerer en betydelig oppgang i aktiviteten fremover, sier Tonje Wikstrøm Frislid, administrerende direktør Flyr.

Selskapets strategi med etterspørselsdrevet vekst består, rettet mot innenlandsruter og utvalgte populære europeiske fritidsdestinasjoner. Siden starten av de første flyvningene 30. juni 2021 har Flyr utvidet flåten med åtte fly. Dette ved å bruke gunstige vilkår for å sikre kapasiteten til å oppfylle selskapets langsiktige ambisjoner.

ANNONSE
Forrige artikkelFornyer dekor på flyene med første A321LR
Neste artikkelHar fortsatt Antonov 124 ute for salg