Illustrasjonsfoto

Det amerikanske selskapet Flyr som tilbyr AI-søkemotor og plattform for reiseteknologi til flyselskap og hoteller, har inngått en avtale med Roam Around om samarbeide rundt AI-teknologien.

Med en tiår lang erfaring med innovasjon innen AI-drevne reiseløsninger, skal Flyr samarbeide med Roam Around for å tilby infrastrukturen, kapitalstøtten og ekspertisen som trengs for å videreutvikle en AI-drevet plattform for flyselskaper og hoteller. Å kombinere Roam Around med e-handel fra Flyr vil det gi et kraftig forbedret tilbud for både flyselskaper og reiselivsbedrifter heter det i en pressemelding.

Hver dag reiser nesten 3 millioner passasjerer med fly i USA. Imidlertid har flyselskaper og hoteller ofte begrenset interaktivitet med reisende når de besøker hoteller, restauranter, landemerker og mer, og etterlater et stort gap i det å bygge et dypere kundeforhold, oppmuntre til lojalitet og levere en komplett reiseopplevelse, skriver Flyr i en pressemelding.

-Å gjøre reise- og transportbedrifter i stand til å bryte fri fra eldre teknologi og driftsbegrensninger er kjernen i grunnlaget vårt,  investeringen og samarbeide med Roam Around fremmer vår visjon og mål om å tilby flyselskaper og hoteller moderne, AI-drevne teknologi som de trenger for å levere personlige kundeopplevelser, samtidig som de øker effektiviteten og øker inntektene, sier Alex Mans, grunnlegger og administrerende direktør i Flyr.

Cloud computing og kunstig intelligens (AI) kan nå gjøre det mulig for flyselskaper og hoteller å ta tilbake eierskapet til reiseopplevelsen – og levere skreddersydde reiseruter og reiseopplevelser for hver enkelt kunde.

-For første gang muliggjør AI reisetilpasning i stor skala, slik at reisende enkelt kan lage de perfekte, skreddersydde feriene, vi er i svært fornøyde over å samarbeide med Flyr, et grep som posisjonerer oss til å realisere vår ambisiøse visjon for å revolusjonere ikke bare individuelle reiseopplevelser, men det bredere reiseøkosystemet som helhet, sier Shie Gabbai, medgründer og administrerende direktør, Roam Around.

Nettbaserte reisebyråer, som Expedia, Booking.com og Priceline, har allerede lagt seg til på kundelisten til de to selskapene, og benytter nå denne formen for teknologi i sine søkemotorer.

ANNONSE
Forrige artikkelDomstol godkjenner milliardinvestering i SAS
Neste artikkelKLM gjør milliardinvesteringer i bærekraftig luftfart