Vi er fremme ved del 3 i vår serie med bilder fra vårt eget arkiv. Dette er bilder av flytypen Boeing 757 som vi har tatt opp gjennom årene. Som alltid så forsøker vi å presentere så nøyaktig beskrivelse som vi har, ser du noe som er feil eller noe du vil dele med våre lesere om ett av flyene, så send oss en melding.

AIR SLOVAKIA | OM-ASB | Denne Boeing 757-200 ble benyttet av selskapet fra 2006 til 2009. Bygget i 1989 for British Airways, er i dag fraktfly for FedEx. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
AIR ITALY | EI-IGA | Ble benyttet av selskapet fra 2005 til 2009. Bygget for Condor i 1990, Boeing 757-300. Flyr i dag i flåten til FedEx som fraktfly. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
TITAN AIRWAYS | Denne Boeing 757-200 ble bygget for Iberia i 2000. Den har fløyet for Titan Airways siden 2010. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
AIR EUROPE | G-BLVH ble levert til selskapet i 1985. I 1990 ble flyet solgt til Avensa Air, og senere Avianca. I 2003 ble flyet hugget opp. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
AIR FINLAND | OH-AFI ble bygget for Transavia i 1996. Air Finland overtok flyet i 2003 og opererte dette til 2012. Det har blitt leid ut til både easyJet, Transavia og Livingston i disse årene. I 2014 tok selskapet ATG over flyet. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
BRITANNIA AIRWAYS AB | SE-DUN, Boeing 757-200 ble levert til Eastern Air Lines i 1986. Air 2000 overtok flyet i 1990, og Blue Scandinavia i 1996. Britannia Airways i Sverige opererte flyet fra 1998 til 1999. I 2012 ble flyet bygget om til fraktfly for FedEx. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
UPS | Bygget som fraktfly for UPS og levert selskapet i 1992, flyr fortsatt i 2020. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
BRITISH AIRWAYS | G-BPED ble levert til British Airways i 1991. , faset ut og solgt til FedEx som fraktfly i 2010. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
AIR SANTO DOMINGO | N521NA ble benyttet av selskapet en kort tid i 2003. Dette flyet har blant annet fløyet for Sunways Sweden som SE-DSK. Bygget i 1992 for Caledonian Airways, bygget om til fraktfly for FedEx i 2012. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
AMERICA WEST AIRLINES | N905AW malt i fargene til staten Ohio i USA. Levert til Republic Airlines i 1986, America West overtar flyet fra Northwest i 1987. I 2005 ble flyet solgt til US Airways, og etter en periode hos American Airlines fra 2013 til 2015 ble det hugget opp. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
ROYAL AIR MAROC | CN-RMZ ble levert til selskapet nytt i 1986, ombygd til fraktfly i 2011 og flyr i dag for ATI Air. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
MONARCH AIRLINES | G-MONK ble levert til selskapet i 1988, solgt videre til Icelandair i 2015. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
MYTRAVEL AIRWAYS | G-MCEA levert til Eastern Air Lines i USA i 1983. Sendere i 1995 til Airtours, deretter Spanair og så MyTravel i 2002. Hugget opp i 2005. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
CONDOR | Boeing 757-300 levert til selskapet i 1999, og flyr fortsatt for selskapet i 2020. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
LTU Sued | Levert i 1985, gikk til spanske LTE i 1987, Volar Airlines i 2003. Bygget om til fraktfly for Evergreen i 2004. Hugget opp i 2009. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
EXCEL AIRWAYS | TF-ARE levert til Eastern Air Lines i 1985. Solgt til Air Atlanta Icelandic i 2002, bygget om til fraktmaskin i 2006, flyr i dag for Pacific Air Express. (Foto: © Hans O. Nyborg/Hangar.no)
ANNONSE
Forrige artikkelStor interesse for å ta over Flybe-flyene
Neste artikkelFebruar ble en tung måned for Airbus – Følger Boeing med null salg