Foto: Hans Olav Nyborg

Statskog bidrar med 250 000 kroner til å videreutvikle norsk, digital turplanlegging.

– Den digitale inngangen til helsebringende, analoge friluftsopplevelser blir stadig viktigere. Inspirasjonen og planleggingen starter som regel på mobilen, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.

UT.no inneholder nå over 16 000 turforslag med rutebeskrivelser, bilder og praktisk informasjon. Det er flere millioner søk i portalen hvert år.

Statskogs tilskudd på 250 000 skal bidra til videreutvikling av den digitale tjenesten UT.no. Turportalen er en tjeneste fra Den Norske Turistforening, i samarbeid med Statskog, Friluftsrådenes Landsforbund, Miljødirektoratet og Kartverket.

Statskog har tidligere bidratt med en halv million kroner i utviklingsstøtte til UT.no.

ANNONSE
Forrige artikkelMallorca bøtelegger turister 36.000 euro for å klatre over balkonger
Neste artikkelLeasingselskap inngår avtale med indisk flyselskap