Hangar.no
Foto: Huy Do
Island Norge

Icelandair vil fly ekstravaganger sommeren 2019

Icelandair lanserer en rekke nye flyavganger, for å utvide sitt nettverk og gi passasjerene som reiser til og fra Nord-Amerika og Europa flere alternativer. Flyavgangene er enda ikke klare, men vil bli fløyet i løpet av sommersesongen 2019, blant annet til Oslo.

De nye flyavgangene til Icelandair kommer i tillegg til dagens avganger, og begynner i mai 2019. Selskapet vil øke med ekstraavganger til flere byer som Amsterdam, Berlin, Brussel, København, Frankfurt, Hamburg, Munchen, Oslo, Paris, Stockholm og Zürich. I Nord-Amerika vil det bli økte avganger til Boston, Chicago, Minneapolis, New York, Toronto og Washington, DC.

De nye avgangene gir også muligheter til å komme inn på nye markeder, forbedre servicen og øke fleksibiliteten i nettverket. Siden Keflavik allerede har begrenset kapasitet på morgenen og ettermiddagen, vil de nye avgangene lette når det er ledig plass ved gaten. Ved å kombinere disse avgangene inn i reisen får passasjerene flere alternativer til og fra sitt endelige reisemål.

De nye avgangene fra Nord-Amerika ankommer Island kl. 09:30 med forbindelser til Europa som går rundt kl. 10.30. Fly fra Europa lander på Keflavik rundt 18:30 med avganger til Nord-Amerika ca klokken 20:00.

-Vi har forberedt disse endringene en stund og de representerer en ny milepæl i selskapets vekst for fremtiden,» sier Bogi Nils Bogason, konsernsjef i Icelandair. «Vi forbedrer vårt nåværende rutenettverk, samtidig som vi introduserer et nytt produkt. Passasjerene får flere valg om når de vil reise. De har muligheten til å få litt ekstra tid på morgenen på flyreiser fra Island til Europa, samt en hel dag på Island før de reiser videre til Nord-Amerika. Vi satser også på å rette opp ubalansen som ruteplanene hadde i 2018.

De ekstra flyavgangene er en del av den pågående fornyelsen av Icelandairs flåte. De skal få seks nye Boeing MAX-fly tidlig neste år, i tillegg til de tre som ankom i år.

-Vår nye og voksende flåte utfyller endringene i vårt rutenettverk. Vi kommer til å optimalisere utnyttelsen av våre fly, samtidig som vi begrenser trykket på Keflavik lufthavn, som i sin tur bedrer passasjeropplevelsen. Endelig ruteplan for 2019, med potensielle nye destinasjoner, kanselleringer og andre endringer, er fortsatt under vurdering og annonseres senere i år, sier Bogason.

Følg oss og lik oss:

Andre nyheter

Nå skal du kunne gifte deg på Oslo Lufthavn

Faktisk.no: Elektronisk utstyr kan påvirke flyets systemer

Hans Olav Nyborg

United Airlines med 787 til Europa neste sommer