Foto: Facebook, Malcolm Nason

Det franske flyselskapet Air France har som mange andre flyselskap slitt økonomisk med å få det til å gå rundt under pandemien. Men selskapet har alikevel valgt å ta seg råd til å øke størrelsen på logoen som preger selskapets fly.

Nå har selskapet valgt å montere på større logo på en Airbus A318, to Airbus A320 og en Boeing 777-300. Sistnevnte ble fotografert av Malcolm Nason på Shannon i Irland i slutten av mars måned.

Sist flyselskapet valgte å endre på dekoren og profilen flyene har, var i 2009. Ved siden av å gjøre selve Air France-logoen betydelig større på flykroppen har det også blitt gjort andre endringer som å flytte SkyTeam-logoen bak på flyet fremfor ved nesepartiet.

https://www.facebook.com/AeronewsGlobal/posts/3851644011578337

Flyselskapet annonserte også i dag følgende på sine hjemmesider;

Air France-KLM kunngjør tegningskursen på kapitalforhøyelsen uten aksjonærers fortrinnsrett til tegning gjennom et offentlig tilbud og med en 3-dagers prioritets tegningsperiode på en nedsettbar basis og delvis på en reduserbar basis gitt til eksisterende aksjonærer for et beløp på ca € 901 millioner etter fullført emisjon, som kan økes til maksimalt € 1.036 millioner i tilfelle utøvelsen i sin helhet med økningsalternativet.

I følge pressemeldingen datert 12. april 2021 som kunngjør lanseringen av en kapitalforhøyelse og begynnelsen av den rettet emisjonen, kunngjør Air France-KLM (“ selskapet ” i dag at tegningskursen er satt til € 4,84 per ny aksje, som representerer en rabatt på 9,98% på selskapets volumveide gjennomsnittlige aksjekurs for de siste 3 handelssesjonene før 12. april 2021 og en 8,85% rabatt på sluttkurs per 12. april 2021, i sammenheng med kapitalforhøyelsen ble kunngjort 12. april 2021 og etter fullført emisjon samme dag.