Foto: Matthew Harris / Twitter

Da en medpassasjer i et fly fra easyJet la ut en bilde på Twitter av en passasjer som hadde fått tildelt et sete uten rygg, kokte sosiale medier over. Sinne og en utelatt detalj fikk flyselskapet til å be vedkommende fjerne bildet fra sin konto. Men da var skaden allerede gjort.

Det var under en flytur mellom Luton ved London og Geneve at Airbus-flyet fra easyJet hadde to seter ombord som merkelig nok manglet hele ryggen på setet. Ett av disse setene var det en kvinnelig passasjer som hadde blitt tildelt.

Kvinnen satt i setet uten rygg, og bildet ble delt på Twitter med en tekst som spurte hvordan dette kan være tillatt. Men vedkommende som la ut bildet hadde utelatt viktig informasjon, som kommer flyselskapet til gode. Kvinnen hadde nemlig fått beskjed av kabinbesetningen at hun skulle få et nytt sete, så fort alle passasjerene var ombord.

Det var også det som skjedde før flyet tok av, kvinnen fikk ett nytt sete et annet sted i kabinen. easyJet har forsøkt å få fjernet bildet fra sosiale medier men vedkommende som la dette ut nektet å gjøre dette. Ettersom kommentarene haglet inn med negative påstander og sinne mot flyselskapet, la til slutt brukeren ut en oppdatering om at kvinnen hadde fått ett nytt sete før flyturen startet.

Internasjonale regler tillater ikke at passasjerer sitter i flyseter som er ødelagt eller defekt. Dette har også flyselskapet gitt uttrykk på i sosiale medier. easyJet har også kommentert at flyet ikke var fult og det var fem ledige seter foruten de to setene som var ødelagt, slik at det ikke var noe problem å flytte passasjeren som hadde fått tildelt det ødelagte setet.

ANNONSE
Forrige artikkelAirbus åpnet ny fabrikk i USA – Skal produsere A220
Neste artikkelSvensk redaktør proklamerte flyskam på Twitter – Ble selv fanget på foto da han skulle med fly