Flyene får nye farger fremover.

Icelandair lanserer i disse dager en global markedsføringskampanje for å promotere selskapets unike mellomlandingsmulighet på Island, der kampanjen viser flere av Islands flotteste steder og severdigheter. 

Flyselskapet skriver at det gjennom undersøkelser ser at selskapets passasjerer er åpne for mellomlandinger, og at dette har økt med nesten 15 prosent siden 2019. Flyselskapet tar utgangspunkt i denne økende statistikken i sin nye, globale markedsføringskampanje «Lett å besøke, vanskelig å forlate» (Easy to stop, hard to leave). I Norge vil kampanjen vises i sosiale medier og på Youtube.

Icelandair har tilbudt sine reisende muligheten til å gjennomføre en flere dagers mellomlanding på Island siden 1960-tallet, et tilbud som har vokst i popularitet siden 2000-tallet da den internasjonale interessen for Island begynte å øke. Tilbudet lar reisende ta en pause på Island i et par dager på vei mellom destinasjoner i Europa og Nord-Amerika, til samme pris som en vanlig flybillett med kort mellomlanding og uten å måtte kjøpe ekstra flybillett. Ifølge Icelandair blir mange reisende introdusert for Island gjennom en mellomlanding, der de senere kommer tilbake til sagaøya for et lengre opphold.

– Icelandairs mellomlanding på Island har alltid vært en viktig del av forretningsmodellen vår, og er noe vi håper vil vokse gjennom 2023 og videre. Med vår nye kampanje er vi glade for å gi reisende et nytt perspektiv på reiser over Atlanteren, der vi gjør noe som vanligvis er ganske generisk til noe virkelig uforglemmelig, sier Gísli Brynjólfsson, markedsdirektør i Icelandair.

Kampanjen viser ombordstigningsanropet til passasjeren Oliver, som har blitt borte på sin majestetiske mellomlanding på Island. Regissert av Sam Hibbard, viser kampanjen en eklektisk blanding av den islandske lokalbefolkningen i en rekke praktfulle islandske landskap, alle på jakt etter Oliver i et forsøk på å få ham på flyet. Dette skal illustrere hvor vanskelig det er å forlate utrolige Island når du først besøker landet.

– Icelandair er i hjertet av et virkelig unikt og magisk land. Så vi omformulerte hva som i hovedsak er Icelandairs supermakt, nemlig selve Island, og endret spørsmålet fra hvordan du får folk til å stoppe der, til hvordan du får dem til å faktisk dra, sier Dan Watts, Executive Creative Director hos Pablo.

ANNONSE
Forrige artikkelEmirates med første kommersielle A380-flyvning til Bali
Neste artikkelGår mot enighet mellom EASA og Boeing om 777X