Foto: NTSB

Den amerikanske havarikommisjonen NTSB – National Transportation Safety Board, skriver i et kort memo at mye tyder på at PW4000-motoren som havarerte under en flytur med et Boeing 777 fra United Airlines lørdag, har tegn på metalltretthet.

Skader på skroget. FOTO: NTSB

Motoren havarerte mens flyet var i rute og befant seg over Denver i USA. Under en digital pressekonferanse mandag bekreftet NTSB at det var snakk om at de tegnene som sees i den havarerte motoren, er klare tegn på metalltretthet.

Politiet i Broomfield har de siste dagene samlet inn et stort antall metalldeler etter den havarerte motoren. Metalldelene har falt ned over flere områder i byen skriver de på Twitter.

NTSB meldte i går at to av de totalt 22 vifteblad er ødelagt i selve motoren, ett nær rotfestet, det andre knekt midt på.

Det har oppstått små skader også på selve flyskroget i forbindelse med at motoren gikk nærmest i oppløsning.

Det ene motorbladet har løsnet helt nede ved festet sitt trolig etter metalltretthet melder NTSB: Foto: NTSB
ANNONSE
Forrige artikkelIngen lys i enden av tunnelen for nye leveranser av Boeing 787
Neste artikkelLyser ut Stord-ruta på anbod