I august fraktet Icelandair 601.000 passasjerer, som er en økning på 10 prosent sammenliknet med fjoråret. Flyselskapet fortsetter også å være i Europatoppen på punktlighet.
– I august så vi en økning i antall passasjerer, som fortsetter en allerede travel sommer. Vi fortsetter å se en liten reduksjon i antall reisende til Island sammenliknet med i fjor, men vi har klart å kompensere for dette ved å sette støtet i via-markedet, sier Bogi Nils Bogason, administrerende direktør i Icelandair.
Bogason forteller at 18.000 av Icelandairs via-passasjerer benyttet seg av flyselskapets stopover-tilbud i august, som er en økning på 5000 passasjerer fra august 2023. I løpet av måneden reiste også 46 prosent til/fra Island, 50 prosent reise via Island og 4 prosent reiste innenlands. Kabinfaktoren var på 86,9 prosent. Hittil i år har Icelandair fraktet 3,2 millioner passasjerer, som er 8 prosent flere enn i fjor.
– I august leverte vi en punktlighet på 82,8 prosent, som gjør at vi holder oss helt i toppen over Europas mest punktlige flyselskaper tre måneder på rad. Dette er takket være det harde arbeidet til våre flinke ansatte. Vår nye destinasjon Lisboa starter også opp i oktober, og vi gleder oss til å utvikle samarbeidet med TAP Airlines og legge til flere spennende reisealternativer via Lisboa, avslutter Bogason.