British Airways blir nå kritisert for å ha håndtert en hendelse om bord i et fly mellom London og Miami på en lite profesjonell måte.
Under flyturen som gikk fra London sist fredag ble det annonsert over høytalerene i flyet at det skulle nødlande på vann og at alle måtte innta riktig posisjon i setet.
Beskjeden var en automatisk beskjed som ble satt i gang ved en feil av mannskapet om bord.
Fikk panikk – ble ikke informert
Flere passasjerer kristiserer nå mannskapet for ikke å øyeblikkelig ha opplyst at beskjeden var sendt ut ved en feil, men i stedetfor var det kun en håndfull av de om bord som fikk vite muntlig at de skulle ignorere beskjeden.
I følge de reisende ble det først ved landing i Miami opplyst at det var blitt gitt en slik melding ved en feil.
Passasjerene skjønner ikke hvorfor kabinpersonalet eller pilotene lot være å fortelle at alt var en misforståelse og at de som var om bord kunne ta det helt med ro.
En 51 år gammel kvinne sier til BBC at hun var sikker på at hennes siste time var kommet og fryktet hele tiden at flyet skulle treffe vannet slik det var opplyst over høytaleren.
Beklager hendelsen
British Airways har på sin side i etterkant beklaget hendelsen overfor sine passasjerer og sier til BBC at de tar slike hendelser meget alvorlig.
En talsmann fra flyselskapet sier at mannskapet mente det var best å snakke direkte med hver og en om bord fremfor å annonsere feilen over høytalere i flyet.
Flere passasjerer sier de ikke ble kontaktet av mannskapet, og ikke fikk muntlig beskjed om årsaken.