Hangar.no
Foto: Monarch
Internasjonalt

Restskatt truer driften av Monarch vedlikeholdsarm

Etter at flyselskapet Monarch Airlines gikk konkurs for ett år siden, ble vedlikeholdsarmen Monarch Aircraft Engineering holdt utenfor og kunne fortsette driften som normalt med sine 800 ansatte.

Nå ett år etter konkursen i flyselskapet innhenter det britiske skattevesen, Her Majesty’s Revenue & Customs (HMRC), med rasling av sablene i kulissene.

Det dreier seg om ubetalt skatt i en større klasse som gjør at selskapet nå forsøker å hente inn kapital til å kunne dekke kravet fra skattevesenet.

Monarch Aircraft Engineering  driver med vedlikehold av fly for en rekke flyselskap, inkludert Norwegian, Icelandair, Wizz Air, easyJet, og Virgin Atlantic. I tillegg har selskapet flere oppdrag for Boeing.

Sky News melder i dag at det nå er usikkerhet rundt de 800 arbeidsplassene hos selskapet dersom skattekravet ikke blir betalt i tide.

Teknisk er fortsatt selskapet del av konkursboet etter Monarch Airlines, og derfor er det også del av en gjeld på over 100 millioner britiske pund.

Det er aksjonærene i vedlikeholdselskapet som må velge å spytte inn mer kapital dersom saken skal løses med fortsatt drift heter det.

Følg oss og lik oss:

Andre nyheter

Air Belgium fortsetter driften etter generalforsamling

Hainan lanserte offisielt ny rute til Wien

Hans Olav Nyborg

747SP: Tilbyr fly inneholdene dobbeltseng med setebelte og egen dusj for salg

Hans Olav Nyborg