Hangar.no

Russisk selskap har valgt motortype for kinesisk passasjerfly

Den russiske produsenten Aviadvigatel mener å ha løsningen for en ny motortype til det kinesiske passasjerflyet Comac CR929.

Flytypen skal leveres med motortypene General Electric GEnx eller Rolls-Royce Trent 1000, men ettersom produksjonen av flytypen er delvis finansiert av russiske krefter, er det blitt gitt et krav om at også en russisk motortype bør leveres som alternativ.

Det er her den russiske motorprodusenten nå kommer på banen i følge FlightGlobal. Med motortypen PD-35 skal produsenten forsøke å tilby russiske flyselskap en russisk motortype på flyet.

CR929 blir større enn Airbus A330, men vil kunne ha samme flydistanse som Airbus-typen.

Andre nyheter

Sendte flyet tilbake til Airbus i Toulouse – Luktet oppkast og sure sokker i hele flyet

Hans Olav Nyborg

Skal bygge første Airbus A350 i VIP-konfigurasjon – Tyskland skal bruke flyet som regjeringsfly

Hans Olav Nyborg

Boeing inngår endelig ny salgsavtale for 737 MAX-fly

Hans Olav Nyborg

Våre nettsider benytter cookies (informasjonskapsler) for å forbedre opplevelsen din av nettsidene ved at vi lærer mer om måten du bruker innholdet vårt på. Det kan f.eks. skje ved at en cookie «husker» innstillingene til neste gang, som visningsspråk på siden, og at sidene lastes raskere. Dette er standard internett-teknologi som de aller fleste nettsteder benytter. Ved å bruke nettsidene våre, samtykker du i at vi kan sette informasjonskapsler i din nettleser. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg personlig gjennom dette. OK Les mer