Foto. SAS

Flyselskapet SAS mener selskapet er utsatt for et koordinert angrep på en ny reklamekampanje. Reklamefilmen og kampanjen har vekket sterke reaksjoner i sosiale medier, SAS mener dette er planlagt.

– Når vi ser på mønsteret og antallet reaksjoner er det grunn til å mistenke et koordinert angrep på vår kampanje. Vi vil ikke risikere å bli en plattform for andres verdier, som vi ikke selv kan stå for. Derfor har vi for øyeblikket tatt ned filmen fra våre kanaler og vurderer nå neste skritt, sier John Eckhoff presseansvarlig i SAS til NRK.

Det var da SAS publiserte sin nyeste reklamefilm i sosiale medier, at reaksjonene ikke lot vente på seg. Kampanjen setter spørsmålstegn ved hva som er typisk skandinavisk, og forteller seerne at det ikke er noe, for alt er kopiert fra andre.

I sosiale medier blir det fremmet et raseri over at flyselskapet harseleres med de typiske skandinaviske trendene og elementene som gjør oss til nettopp Skandinavia.

Les saken hos NRK

Alt fra svenske kjøttboller til bindersen og demokratiet blir trukket frem som elementer i Skandinavia som vi har lånt fra andre.

– Vi flyr reisende til og fra Skandinavia og det skaper inspirasjon som er det vi ønsker å vise med denne filmen, sier John Eckhoff presseansvarlig i SAS til NRK.

HER ER FILMEN:

https://www.youtube.com/watch?v=kgVubbFrQuU
ANNONSE
Forrige artikkelBoeing forbereder seg på 787-bruktmarked
Neste artikkelGresk flyselskap fornyer seg, presenterte nye farger på flyene