Flyselskapet SAS ble det mest punktlige flyselskapet i Europa i august måned. Det er den månedlige resultatrapporten til Cirium som viser dette.
Denne On-Time Performance-rapporten gir flyplasser, flyselskaper og reisende et nøytralt tredjepartsbilde av hvilke flyselskaper som holder løftet om å få passasjerer fra punkt A til punkt B i tide.
–Å være det mest punktlige flyselskapet i Europa er et bevis på den utrolige dedikasjonen og presisjonen til hele teamet vårt. Denne anerkjennelsen kommer i hælene på flere viktige milepæler: komme ut av omstrukturering, sømløst bli med i SkyTeam-alliansen, og nå bli feiret som det mest punktlige flyselskapet i Europa – alt i løpet av en enkelt uke. Jeg kunne ikke vært stoltere av det vi har oppnådd, sier SAS-sjef Anko van der Werff.
Punktlighet er en av de viktigste parametrene for flyselskapskunder, og bortsett fra at det fører til høyere kundetilfredshet – fortreffelighet i rett tid gir økonomiske fordeler, økt flyselskapets effektivitet, sikkerhet og pålitelighet, samt har en positiv innvirkning på miljøet.
–Med støtte fra nye investorer, en fokusert eierstruktur og et erfarent lederteam er SAS godt posisjonert for å vokse og møte de høye forventningene til våre kunder, interessenter og de skandinaviske samfunnene vi er dypt knyttet til sier Van der Werff.