
Flyselskapet SAS har mottatt en femstjerners rangering i den prestisjetunge globale APEX-kunderangeringen ved 2023 APEX Awards.
Reisende fra hele verden har gitt sin stemme, og har kåret SAS til å være et selskap som har en dedikasjon til å levere enestående passasjeropplevelser på tvers av ulike kategorier, inkludert generell flyopplevelse, setekomfort, kabinservice og underholdning.
Denne anerkjennelsen, presentert av den anerkjente non-profit bransjeorganisasjonen for medlemskap, Airline Passenger Experience Association (APEX), og i følge flyselskapet understreker dette selskapets forpliktelse til fremragende luftfart.
–Vi er henrykte over å oppnå den høyeste rangeringen i den globale APEX-kunderangeringen. Denne anerkjennelsen er et bevis på SAS-teamets utrettelige dedikasjon for å sikre trygge reiser, forkjemper for bærekraftsinitiativer og tilby de høyeste servicestandardene. Denne prisen er en hjertelig takk til alle de dedikerte personene i SAS som har jobbet utrettelig for å få oss på vingene igjen. Den fungerer som en kraftig motivator for å fortsette å være Skandinavias foretrukne flyselskap, sier direktør i SAS, Anko van der Werff.
Kun utvalgte flyselskaper over hele verden oppnår APEX Five-Star Global Airline Award, og SAS slutter seg stolt til denne elitegruppen. APEX Five Star Global Airline Award-statusen ble tildelt ved 2023 APEX/IFSA Awards Ceremony i Long Beach, California, under APEX/IFSA Global EXPO.
For 2024 Awards ble nesten en million flyreiser vurdert av passasjerer på tvers av mer enn 600 flyselskaper fra hele verden ved å bruke en femstjerners skala. APEX Five Star Airline Award og Four Star Airline Award er uavhengig sertifisert av et profesjonelt eksternt revisjonsselskap.