Singapore Airlines setter 138 av 147 fly på bakken til slutten av april som følge av fallende inntekter og reiserestriksjoner knyttet til Covid-19. I tillegg setter datterselskapet Scoot, 47 av 49 fly på bakken.

– Kunder og ansatte har første prioritet nå. Vi jobber dag og natt for å få våre kunder trygt hjem, og for å bevare arbeidsplassene til våre ansatte, sier Singapore Airlines CEO, Goh Choon Phong.

Selskapet har i liket med mange andre over store deler av verden måtte justere ned sitt nettverk ogb antall flyvninger i tak med at passasjerene har uteblitt.

– Jeg vil takke alle våre ansatte for innsatsen de gjør i en ekstremt krevende situasjon. Jeg vil også takke våre kunder for den tålmodigheten og forståelsen de har vist oss i disse uforutsigbare tider.Parallelt gjennomgår selskapet virksomheten for å sikre likviditet i en krevende periode. Blant annet ser man over leveranser av nye fly, og selskapets ledelse har gjennomført lønnskutt. SIA-gruppen vil fortløpende informere om tiltakene, legger Phong til.