Det indiske flyselskapet Air India presenterte torsdag selskapets nye identitet og dekor. Selskapet omprofilerer både logoen og utseende visuelt.

I tråd med dagens trend skal selskapet nå få AIR INDIA i store bokstaver som del av dekoren på flyenes fremre halvdel. Videre er det mye hvitt og selskapet har valgt å satse på en fargerik dekor på halepartiet som også speiles på undersiden av flyene.

Begge motorene og flyets underside skal males i rødt med gullkanter, og halepartiet har ved siden av rødt og gull også innslag av lilla, en farge som kommer fra søsterselskapet Vistara. Vistara skal slås sammen med Air India og i følge selskapet har det vært viktig å beholde noe av profilfargene videre med den nye dekoren.

-Visjonen vi har for flyselskapet er også i bakgrunnen av et nytt gjenoppstått India der ambisjonene til alle er grenseløse, sa Air Indias styreleder N. Chandrasekaran på en pressekonferanse.

Prosjektet med å fornye seg går under navnet Vihaan.A som på indisk får en betydning av en ny tid.

Selskapets første Airbus A350 som er på vei blir det første til å få den nye logoen og dekoren på seg, ellers skal hele flåten med fly også males om og en tredjedel av flåten skal være endret innen utgangen av 2025.

Den nye logoen
Selskapets logo per i dag
ANNONSE