I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.
–Etter et svært utfordrende år begynner vi nå å se et trendbrudd med flere positive signaler, blant annet vaksinenyheter. Lengselen etter å reise er stor, og etterspørselen øker nå frem mot våren og sommeren 2021. Vi velger å satse oss ut av krisen og investere i fremtiden. Den nye identiteten vår er ikke bare en utvendig oppgradering, men bemerker også at en reise alltid er unik for hver kunde, og at ønsker og behov skiller seg fra person til person. Med alle fordelene en pakkereise gir kundene våre, skal vi fortsette å skape enda flere personlige reiseopplevelser, og i kombinasjon med markedets tryggeste vilkår, ønsker vi å gi gjestene våre de beste forutsetningene for en herlig ferie, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

Merkevaresymbolet «Waves of well-being» handler kort og godt om de mulighetene som kundene har til å finne sin egen reise som gjør at de føler seg bra, skriver selskapet i en pressemelding. Vings klassiske oransje farge beholdes i den nye logoen og vil møte kundene under hele reisen – på hotell, fly og busser.
Det første flyet til Sunclass Airlines blir malt med den nye logoen allerede 18. desember.
–For å være relevante både i dag og i fremtiden, må vi forvalte arven vår, med den trygghet som følger med, og samtidig gjøre det vi er best til – å utvikle produkttilbudet vårt. Som den eneste store og rent nordiske turoperatøren, kan vi tilpasse oss etter behovene til de nordiske ferierende, og med sikre eiere i ryggen står vi på solid grunn. Etter et år med tusenvis av kansellerte turer og berørte reisende ser vi tydelig at flere nå etterspør en pakkereise med en trygg turoperatør som tar ansvar for hele reisen, uansett hva som skjer, fortsetter Zachrisson
Hans Olav Nyborg har stått bak Hangar.no siden år 2000. Nettsiden har tatt for seg nyhetsbildet fra luftfart i både Norden og i det internasjonale markedet. Gjennom de siste 18 årene har fokus for bloggsiden ligget på hendelser og ulykker innen luftfarten. Nyborg har jobbet som journalist og fotograf innen TV, radio og avis siden 1988.
E-post: hansolav@hangar.no