TUI med 10 prosent over 2019 nivået for jule og nyttårssalget

Foto: Hans Olav Nyborg

Charterselskapet TUI melder at selskapets jule- og nyttårssalg har gått over all forventning. Selskapet ligger nå over nivået det hadde på samme tid i 2019, som var siste normalår før pandemien slo til.

Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef i TUI Norge.

– Salget av jule/ og nyttårsferier har økt jevnlig, og de siste fire ukene ligger vi faktisk 10 % over nivået på bestillinger på samme tid i 2019. Det er helt fantastisk at vi nå leverer over det som var normalt før pandemien. Og da passer det jo fint å feire dette med noe som gir skikkelig julestemning, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Selv om selskapet hevder at det nordiske publikum strømmer til med bestillinger som aldri før, satser TUI med en ny reklamefilm for å lokke enda flere til å velge sin reise nå.

Smånissene i TUIs julereklamefilm er skreddersydd av den prisbelønte dukkemakeren Andy Gent. Det er Londonbaserte, Leo Burnett, som har produsert TUIs første reklamefilm med juletema.

– I Norden har vi ikke den samme tradisjonen, som for eksempel i Storbrittania med egne reklamefilmer med juletema. I andre land forventer og gleder publikum seg til egne julereklamefilmer fra de største merkevarene.  I filmen vår avslører vi hva som virkelig skjer når julenissen drar av sted med sleden sin for å dele ut julegaver, sier Lisa Rönnberg, nordisk markedsdirektør i TUI.

Som en del av kampanjen i de nordiske landene gjennomføres også en konkurranse i sosiale medier, der du kan vinne reisegavekort til en verdi av 2 500 NOK.

Alt du må gjøre er å gjette på hvor smånissene har dratt på ferie. Konkurransen foregår mellom 14. og 17. desember.

ANNONSE
Forrige artikkelDropper Airbus – Bestiller 80 Dreamlinere fra Boeing
Neste artikkelLegger ned flyrute mellom Vadsø og Tromsø