Lufthansa-Gruppen har valgt Viasat som samarbeidspartner for å utstyre mer enn 150 fly på tvers av flyselskapene som eies av selskapet, med European Aviation Network (EAN)-løsningen for tilkobling til fly (IFC). 

EAN kombinerer S-bånd satellittdekning levert av Viasat med et komplementært bakkekomponentnettverk som drives av mangeårige Viasat og Lufthansa-Gruppen partner, Deutsche Telekom, og leverer en tjeneste som støtter streaming og andre høye båndbreddekrav.

De ekstra 150 flyene inkluderer Airbus A320, A320neo og A220 flytyper hos Lufthansa, Swiss og Austrian Airlines.

Lufthansa-gruppens flyselskaper avduket nylig en ny versjon av sin digitale portal, FlyNet som vil være tilgjengelig på EAN-utstyrte fly. Portalen gir passasjerer mulighet til å logge på internett under flyturen ved å bruke deres Travel ID eller Miles and More-pålogginger, og få tilgang til informasjon fra menyer for mat og drikke ombord, til taxfree-tilbud og annonser og surfe på nettet.

Viasat gjennomførte en markedsundersøkelse i 2023 som viste at 83 % av de spurte passasjerene ville booke om hos et flyselskap som tilbød Wi-Fi av høy kvalitet på flyet, mens 81 % sier Wi-Fi er viktig for dem. Dette viser viktigheten av god tilkobling ombord på passasjerenes oppfatning av et flyselskap.

ANNONSE
Forrige artikkelFAA: 737-9 MAX flyene som ble satt på bakken får fly igjen
Neste artikkelMinister: – Lite trolig at reduksjonen på Amsterdam Schiphol vil skje i november