Foto: Hans Olav Nyborg

Flyselskapet Widerøe har fortsatt en svak regularitet i februar. Det viser tall fra selskapet som ble publisert onsdag.

Selskapet skriver i en pressemelding at det dårlige vinterværet fortsetter inn i februar. Widerøe legger nå bak seg den tøffeste vinteren i selskapets historie med mange kanselleringer og forsinkelser. Selskapets regularitet og punktlighetstall preges av dette. Regularitetsnivået forbedrer seg noe i siste del av februar, men vi gleder oss til våren. 

Punktligheten var i februar på 77,8 prosent mot 78,8 i februar 2023. Regulariteten var på 93,4 prosent mot 93 prosent i samme måned i 2023.

Flyselskapet hadde 257.826 passasjerer som var en økning på 9 prosent i forhold til i fjor.

Vi er så langt godt fornøyde med 2024, vi klarer å øke kabinfaktor samtidig som vi øker antall tilbudte seter i markedet. Det er en viktig forutsetning for lønnsomhet fremover. En økning i bookinger på anbudsnettet med 40% er sterkt. Det er åpenbart at halvering av maksimalprisen har hatt effekt, fortsetter han. Vi opplever et sterkt marked på samtlige ruter, spesielt i store utfartsperioder som påskeferie, mai-dagene og sommerferien, sier sier administrerende direktør i Widerøe Stein Nilsen.

Kabinfaktoren i februar lå på 67 prosent, noe som var en økning på 2 prosent fra februar i fjor.

Selskapet ser allerede effekten av halverte maksimalpriser på anbudsruter etter 1.april. Widerøe har allerede 40 % flere bookinger etter 1. april enn det vi hadde på tilsvarende tidspunkt i 2023. 

ANNONSE
Forrige artikkelNorwegian fraktet 1,2 millioner passasjerer i februar
Neste artikkelWiderøe setter opp ekstra avganger til Bodø 16. mai