Det islandske flyselskapet Icelandair velger nå å sende egne bakkeansatte for å håndtere bagasjen på Amsterdam Schiphol i Nederland. Etter ukesvis med trøbbel, forsinkelse og kansellering på grunn av mangel på bakkeansatte ved flyplassen, ser ikke flyselskapet noen annen utvei.

I følge avisen RUV har både mannskap på selskapets fly og andre utenforstående måtte hjelpe til for å håndtere bagasje og få flyene av gårde fra Amsterdam.

-Vi har sendt egne folk til flyplassen for å hjelpe til med alle problemene som har dukket opp. Siden forrige fredag ​​har vi valgt å inkludere to bakkeansatte til vårt mannskap som flyr til og fra Amsterdam for å få fart på sakene og holde flytidene. De bakkeansatte håndterer bagasjen for våre passasjerer på Schiphold. Vi har hatt bagasjestuere på alle flyvninger til Amsterdam fredag, lørdag og søndag. Denne ideen fungerer bra og den fortsetter hele denne uken, og deretter vil situasjonen vurderes på nytt, sier Ásdís Ýr Pétursdóttir, Icealandairs informasjonsoffiser til RUV.

Icelandair har også leid inn ett ekstra fly for å ta unna for forsinkelser og problemer som har oppstått.

-Vi må se hvordan det utvikler seg og om vi fortsetter med å sende egne bakkanasatte på flyene, det kan være dette er aktuelt også til andre destinasjoner der det er trøbbel. Vi prøver vi å finne måter å redusere effekten av disse forsinkelsene og minimere problemene på reisene til passasjerene våre, legger Ásdís Ýr Pétursdóttir til.

Website | + posts

Hans Olav Nyborg har stått bak Hangar.no siden år 2000. Nettsiden har tatt for seg nyhetsbildet fra luftfart i både Norden og i det internasjonale markedet. Gjennom de siste 18 årene har fokus for bloggsiden ligget på hendelser og ulykker innen luftfarten. Nyborg har jobbet som journalist og fotograf innen TV, radio og avis siden 1988.

E-post: hansolav@hangar.no

ANNONSE
Previous articleNå starter forhandlingene opp igjen
Next article EU vil ha tilbake 80 prosent reglene for slots