Ansatte i Spanair fikk ikke vite noe om at selskapet skulle stanse alle flyvninger eller legges ned før det sto på trykk i avisene. Selv etter det fikk ikke de ansatte beskjed før den påfølgende mandagen.

I følge avisen Publico ble kundesenteret til det spanske flyselskapet nedringt gjennom hele helgen etter at mediene fredag hadde meldt at selskapet skulle legges ned. Ingen av de som jobbet på kundesenteret hadde fått beskjed og ante ingenting om at selskapet var nedlagt. Derfor ble det svært vanskelig å svare på alle henvendelser sier en ansatt til avisen.

To dager før Spanair ble nedlagt kom selskapet med lansering av to nye ruter, en til Moskva og en til Beirut, ingen i ledelsen hadde fått signaler fra styret på at det hele var over.

Den største kritikken overfor selskapets styre er det faktum at bookingsidene til selskapet ikke ble stanset fredag morgen da det ble kjent hvilken avgjørelse styret hadde tatt. Først klokken 18.00 ble sidene tatt ned, da hadde en rekke passasjerer allerede gjennom dagen bestilt sine billetter hos flyselskapet.

Mandag morgen hadde selskapet mottatt over 2000 klager fra sinte passasjerer som ikke kom seg avgårde som planlagt.

De ansatte i Spanair får nå utbetalt rundt 12.000 kroner i lønn for januar, med et lite håp om at resten kommer i løpet av våren heter det i følge avisen.