Faksimile av e-post

Flyselskapet Norwegian har bestemt seg for å sette hele sitt bonusprogram på pause inntil videre. For passasjerene betyr det at det ikke kan opptjenes poeng på flyvninger fremover.

Norwegian Reward sine tjenester til Norwegian vil bli satt på pause mens Norwegian gjennomgår en rekonstruksjon. Reward- medlemsskapet ditt vil fremdeles være aktivt, men i pausen vil det ikke være mulig for Reward-medlemmer å opptjene eller bruke CashPoints eller Rewards når man bestiller reiser med Norwegian (flybilletter, ekstra bagasje osv.). Du vil fremdeles ha mulighet til å tjene CashPoints med våre andre Reward-partnere, skriver selskapet i en e-post til alle sine medlemmer.

Selskapet sier de beklager dette, og håper at skal komme bedre dager snart, slik at programmet med bonuspoeng kan aktiveres igjen. Men samtidig advarer selskapet om at det blir med begrensinger.

Når pausen er over vil du igjen kunne tjene og benytte CashPoints og Rewards på Norwegian sine produkter og tjenester, men vi reserverer oss retten til å begrense bruk av CashPoints som betaling inntil virkningene av pandemien avtar og Norwegian kan returnere til en mer normal drift, heter det videre.

Norwegian velger samtidig å forlenge varigheter på poengene som er opptjent.

Vi forstår at disse endringene, i tillegg til den pågående pandemien og myndighetenes reiserestriksjoner, ikke gjør det mulig å tjene og bruke CashPoints og Rewards som normalt. Derfor vil vi gi alle våre medlemmer muligheten til å utvide varigheten på alle CashPoints som utløper 31. desember 2021 med ett år. Det vil komme mer informasjon om dette.

Hans Olav Nyborg har stått bak Hangar.no siden år 2000. Nettsiden har tatt for seg nyhetsbildet fra luftfart i både Norden og i det internasjonale markedet. Gjennom de siste 18 årene har fokus for bloggsiden ligget på hendelser og ulykker innen luftfarten. Nyborg har jobbet som journalist og fotograf innen TV, radio og avis siden 1988. E-post: hansolav@hangar.no