Foto: Air Leap

Air Leap kunngjør i en pressemelding at de har fraktet 70 prosent flere passasjerer i perioden 15. juni til 31. juli i år, sammenlignet med samme periode i 2019. Etter at reiserestriksjonene ble lettet på i mai i år, har selskapet lansert flere nye ruter i koronatiden.

Det er fantastisk gøy og unikt som flyselskap å ha denne utviklingen med tanke på pandemien. Vi så at det var en etterspørsel etter flyreiser som vi også merket på antallet passasjerer, selv om den er lavere enn tidligere år. Nå kommer vi til å fortsette å jobbe med å øke antallet avganger og utvikle vårt produkt, forteller markedssjef Emelie Ahlin

Selskapet mottok nylig sin første ATR 72-500 som har plass til 72 passasjerer. Samtidig som flyet ble satt i rute ble også selskapets nye dekor lansert. Flere ATR-maskiner er på vei inn i Air Leaps flyflåte, samtidig planlegger selskapet å male om Saab-maskinene i nye farger også. Saab 2000-maskinen SE-LOM har også i det siste fått Air Leap-logo malt i oransje på halefinnen.

ANNONSE
Forrige artikkelRussisk flyselskap bestiller nye fraktfly
Neste artikkelNordens første flyplass med elektriske shuttle-busser